Перевезення вантажів та завдання логістики

Міжнародні вантажоперевезення та вантажоперевезення по Україні можуть відбуватися різними способами. Для цього використовуються транспортні шляхи водного, повітряного, залізничного, трубопровідного, автомобільного призначення. Залежно від поставленої мети та переваг вибирається найбільш раціональний транспортний напрямок.

Що входить до перевезення вантажу

Логістика організовує весь процес перевезення. Їй важливо вчасно доставити вантаж одержувачу з дотриманням умов зберігання, транспортування за мінімальних витрат. Сфера логістики не просто відправляє автомобіль чи залізничний потяг у заданому напрямку, вона орієнтована на розв’язання низки завдань. Важливо правильно скласти маршрут, який стане оптимальним з кількох сторін:

На новий рівень логістику вивела автоматизація. Насамперед це застосування програмного забезпечення, яке виконує контроль, формує звітність, планує дії з урахуванням заданих обмежень та завдань.

Що включає перевезення вантажу та на яких схемах формується?

Транспортування товарів будь-якого типу починається зі складання загальної схеми. Вона складається із семи окремих етапів, які послідовно взаємопов’язані між собою. Така комбінація має структуру:

  1. Збираються відомості про вантаж: вага, об’єм, розмір, специфіка, походження, термін придатності, спеціальні умови зберігання та транспортування, токсичність.
  2. Виходячи з отриманих даних, вибирається вид транспортного засобу, який повністю задовольняє характеристики товару.
  3. Визначення допустимих термінів, умов перевезення з урахуванням особливостей засобу транспортування.
  4. Розробка оптимального маршруту.
  5. Створення умов безперебійного доставлення, наприклад, почергову роботу двох водіїв, щоб автомобіль не простоював на шляху.
  6. Організація цілісності процесу.

Детальний скринінг: що входить до перевезення вантажу за етапами

Вантажі бувають абсолютно різними, тому що можна перевезти речовину в будь-якому агрегатному стані та з фізико-хімічними властивостями. Саме властивості продукту задають подальшу схему. Виділяють 4 основні категорії вантажів за типажем:

  1. Довгомірні, негабаритні, неподільні – це клієнти платформ, тралів. Вони можуть виступати за межі кузова більш ніж на 2 м. У цьому випадку потрібна фіксація стропальником.
  2. Швидкопсувні – вимагають дотримання мікрокліматичних умов під час транспортування, мають стислий термін на доставлення.
  3. Сипкі – для великих фракцій достатньо глибокого бортового кузова, для дрібної та токсичної – необхідний захист від потрапляння вологи, контакту з навколишнім середовищем, для зернових – контейнер або бортове тентування.
  4. Рідини – у цистернах різних типів, які визначаються фізико-хімічними властивостями речовини, способом завантаження та вивантаження.

Розуміння, що являє собою вантаж, дозволяє вибрати найбільш прийнятний вид транспортного засобу. До головних чинників, які впливають на остаточний вибір, додаються швидкість доставлення та базова вартість. На практиці ідеальний варіант отримати неможливо. У кожному випадку буде зіставлення переваг з деякими втратами. За швидкість потрібно платити більше, перевезення активних речовин потребує особливої ​​акуратності.

Сучасний ринок пропонує такі види транспорту:

  1. Автомобільний – один із найдорожчих видів транспорту на одиницю об’єму, проте він має максимальну доступність до адресата, швидкість відправлення в рейс. Але навіть найбільші фури або зерновози чи КрАЗи не здатні перевезти глобальну кількість вантажу одночасно.
  2. Залізничний – ідеальний безпечний транспортний засіб для об’ємних, важких транспортувань внутрішньоконтинентального значення. Тут вища гарантія дотримання термінів, майже немає залежності від кліматичних умов. Але список пунктів відправлення/прибуття набагато менший.
  3. Авіа – це спосіб міжконтинентального вантажного сполучення, який відрізняється максимальною швидкістю та високою ціною. Виникає залежність від погоди, але для екстрених вантажів кращого способу доставлення поки що не придумано.
  4. Водний – морем або річкою – вважається найдешевшим та найтривалішим. Але потенціал щодо тоннажу та об’єму практично необмежений. Крім того, він занадто залежний від інфраструктури та вимагає організації мультимодальної логістики (відвезти і забрати товар в/з порту).

Вибір схеми доставлення починається в цьому місці. Світова логістика пропонує 3 комбінації:

  1. Унімодальні – це комплексне перевезення одним транспортним засобом.
  2. Мультимодальні – один процес транспортування, який використовує декілька видів транспорту на основі одного пакета документів. Найчастіше належить до контейнерного типу упакування, опечатаного протягом усього маршруту. За доставлення відповідає одна юридична особа.
  3. Інтермодальні – перевезення одного вантажу різними видами перевізників за різними договорами. Найчастіше зустрічається при внутрішньодержавних транспортуваннях.

Вам не потрібно самостійно вибирати схему доставлення вантажу. Всі нюансами та особливостями володіють автотранспортні компанії, яким варто довірити свій раціональний вибір.