Морські вантажоперевезення – це найпопулярніший та найдешевший вид логістики на планеті. Він дає можливість одним судном перевозит величезний тоннаж, у результаті за одиницю міри товару вартість транспортування виходить мінімальною. Цим видом логістики користуються багато країн, які навіть не мають власних морських кордонів. До того ж сьогодні схема навантаження, навігації, розвантаження відмінно налагоджена і працює досконало.

Процес морських вантажоперевезень

На чому ґрунтується інфраструктура морського транспорту?

Сучасний вантажний морський флот є унікальним. Кораблі – справжнє інженерне диво. Обсяги постачань вражають, а найбільші судна готові вмістити в собі близько 5 футбольних полів.

Наявні вантажні судна поділяють на 2 основних типи:

  1. Танкери – судна-ємності для транспортування нафтопродуктів, сирої нафти, харчових субстратів. Йдеться про рідини. Техніка безпеки навчила зміцнювати корпус таких кораблів подвійною обшивкою, щоб уникнути попадання вантажу до морської акваторії в разі аварії.
  2. Суховантажі – можуть бути різних видів залежно від типу фіксації товару, апарату управління та конструкції. Найпоширенішим типом таких суден є контейнеровоз. У цій тарі розміщується будь-який вантаж: від елітного транспортного засобу до мішків із сіллю. Сучасні технології кріплення контейнерів дозволяють доставляти товар навіть під час найсильнішого шторму.

Морські перевезення: як вони відбуваються?

Сьогодні не варто боятися глобальності цього процесу, тому що він організований у єдину систему світової логістики, не терпить поспіху та запізнень.

Яким же є процес морських перевезень вантажу у поетапному плануванні? Пропонуємо розглянути детальніше.

1. Розробка маршруту

Правильно прокладений шлях дозволяє заощадити час та вартість послуги. Не можна забувати й про безпеку. Перевізник докладає максимум зусиль, щоб доставити товар неушкодженим з пункту відправлення до порту призначення. Тому вибираються перевірені маршрути. Варіант «зрізати» шлях не підійде. Для отримання вигідного маршруту враховуються такі чинники:

2. Перевірка судна до виходу на море 

Проводиться незалежним експертом, визначається технічний стан, перевіряються кріплення, необхідні для фіксації вантажу.

3. Підготовка та пакування товару 

Проводиться незалежним експертом, визначається технічний стан, перевіряються кріплення, необхідні для фіксації вантажу.

Один із найважливіших етапів, який виконується під контролем автотранспортної компанії. Потрібно дотримуватися всіх рекомендацій перевізника, щоб при доставленні вантажу не виникло без проблем. Деякі транспортні компанії почитають співпрацювати із замовником вже з моменту упакування, самостійно займаючись цим питанням. Далі вони виконують доставлення продукції до порту. На практиці застосовують такі види упакування:

4. Навантаження 

Цим займається персонал порту. Всі маніпуляції виконуються за допомогою крана чи навантажувачів. Для цього, з метою дотримання техніки безпеки, контейнери поділяються на групи за типом товарів всередині.

5. Митний контроль

Це обов’язкова процедура, без якої вантаж з порту не випустять. Перевіряється походження вантажу, який перевозиться, сплата імпортного мита. Потрібно заповнити супровідну документацію. Підготовка пакета документів формується за місцем відправлення, а процес розмитнення виконується в порту за місцем прибуття.

6. Перевезення акваторією та вивантаження у місці призначення

Робота екіпажу судна спрямована ​​на доставлення вантажу в початковому вигляді та у визначений термін. Розвантаження транспортного засобу проводиться працівниками порту, а логістична компанія транспортує контейнери за вказаною адресою залізницею або фурами.

Ідентичний процес транспортування вантажів танкерами. Різниця в типі вантажу, відсутності пакування та у способі доставлення на/з судна.

Як замовити морське перевезення?

Для пошуку надійного судна недостатньо звернутися до судновласників. А порт не може повністю організувати всі етапи. Для цього створюються окремі логістичні компанії, які пропонують мультимодальні перевезення. Вони включають використання всіх видів транспорту та особливо актуальні для внутрішньоконтинентальних країн. Організація всього ланцюжка однією юридичною особою дозволяє: