На польських пунктах пропуску все ще продовжується блокада українського транспорту. Польські фермери оголосили про старт своїх протестів у листопаді 2023 року. За період у кілька місяців ситуація суттєво погіршилася. Були заблоковані рух вантажного транспорту у двох напрямках та під’їзди до залізничних станцій.

Черга на пунктах пропуску іноді сягала 550 вантажівок. Фермери Румунії також блокують кордон. Маркіян Дмитрасевич, заступник Міністра аграрної політики, прокоментував ситуацію так: «Блокування пунктів пропуску збільшило ціни вантажних перевезень на 15-20 %».

Чому зростають ціни: простій транспорту та збитки

Послуги водія та транспорту оплачуються незалежно від ситуації на кордоні. Зокрема, потрібно платити за кожен день простою, тому перевізники змушені піднімати ціни. Таке різке здорожчання погано впливає на економіку нашої країни. Асоціація роботодавців України оцінила збитки від блокади кордонів на суму понад 400 мільйонів євро. Але це завдає шкоди й країнам-партнерам.

Слідом за протестувальниками-поляками фермери Румунії хочуть, щоб дотаційна підтримка аграріїв була збільшена. Блокада виникла не лише через претензії до українських виробників, а й через внутрішні проблеми Польщі та Румунії.

Чому зростають ціни: простій транспорту та збитки

Як блокада позначається на роботі перевізників і водіях

Черги на пунктах пропуску – це додаткові транспортні витрати. Погана погода та втрата часу роблять ціни на перевезення ще вищими. Водії цілодобово стоять на кордоні, щоб не пропустити момент, коли проїзд буде дозволено. Частково українські аграрні товари йдуть транзитом ще й через Румунію. У цьому випадку водії змушені втрачати час на кордоні повторно. У результаті затримок зриваються графіки поставок і руйнуються налагоджені логістичні ланцюжки. Завдається шкода економіці й іміджу України. Асоціація міжнародних перевізників оцінює цю ситуацію як критичну. За кожну добу простою однієї вантажівки втрачається прибуток від 350 євро. Порушення логістичних зв’язків призводить до збитків у всіх галузях економіки.

На що чекати від переговорів: перспективи бізнес-перевезень

Українська сторона неодноразово зверталася до Сейму та Сенату Польщі для розв’язання проблеми, адже блокування кордонів завдає шкоди не лише українському бізнесу, а й відносинам між країнами. Україна постійно контактує з Міністром інфраструктури Польщі для вирішення питання щодо зняття блокади. Міністерство сільського господарства Румунії ухвалило деякі рішення з румунськими фермерами для врегулювання ситуації.

ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО: